Witaj wśród potencjalnych prelegentów PHPCon Poland! Cieszymy się, że nas zauważyłeś/aś i z
niecierpliwością czekamy na twoje wystąpienie! Ten przewodnik pomoże Ci zapoznać się ze wszystkimi
wymaganiami, które obowiązują naszych prelegentów i będzie pomocny w przygotowaniu perfekcyjnego
wystapienia.
W tym roku, podtrzymując międzynarodowy charakter naszej agendy, gorąco zachęcamy do zgłaszania
wystąpień zarówno w języku polskim, jak i angielskim. Jeśli potrzebujesz dodatkowej pomocy albo
wiedzy, skontaktuj się z ogranizatorami, napisz maila pod
info@phpcon.pl albo po prostu zadzwoń do Darka Grzesisty pod
numer 604.435060.
Czas trwania sesji
Twoje wystąpienie jest ograniczone czasowo do liczby minut, które zadeklarowałeś/aś podczas CfP i obejmuje:
- prelekcję lub warsztat,
- czas na pytania i odpowiedzi, jeśli je planujesz (nie dotyczy wystapień typu shutter slots, trwających krócej niż 30 minut,
- minimum 5 minut, aby kolejny prelegent zdążył podejść i poprawnie zainstalować swój sprzęt.
Prosimy, byś pojawił/a się co najmniej 10 minut przed swoim wystąpieniem, przygotowany/a do podłączenia swojego laptopa, kiedy tylko poprzedzający Cię prelegent opuści scenę. Jeśli potrzebujesz pomocy w konfiguracji swojego sprzętu, daj nam znać z wyprzedzeniem. Sesje są planowane „na styk” ale sale położone są na tyle blisko siebie, że uczestnicy nie będą potrzebować więcej niż kilku minut na przemieszczenie się pomiędzy nimi.
Sprawdź program konferencji i upewnij się gdzie i kiedy został zaplanowany twój warsztat albo prelekcja.
Aranżacja pomieszczeń
- 6 kameralnych pokoi warsztatowych w hotelu Stok:
- mają płaską podłogę,
- posiadają układ klasy ze stołami, krzesłami i zasilaniem dla wszystkich uczestników,
- mieszczą maksimum 40 uczestników,
- mają stół i krzesło do twojej dyspozycji.
- 3 sale wykładowe w hotelu Stok:
- mogą pomieścić przeciętnie 200 osób każda,
- mają płaską podłogę,
- oddają do twojej dyspozycji dedykowaną scenę, mównicę, stół i krzesło,
- w celu lepszego skupienia audiencji, stosują kierunkowe światło (spotlight) skierowane na scenę.
Szczegóły techniczne
Choć każda sala wykładowa oraz pokój warsztatowy zapewnia dostęp do internetu po wi-fi, to sugerujemy, byś przygotował/a kompletną wersję off-line twojego wystąpienia, dla własnego, dobrze rozumianego bezpieczeństwa.
Będziesz prezentować materiał z własnego laptopa. Jeśli nie możesz spełnić tego
wymagania, daj nam znać z wyprzedzeniem, abyśmy zdążyli coś zorganizować.
Oto szczegóły techniczne sal i scen:
- ekrany w salach wyświetlają obraz w proporcji 16:9,
- najlepsze gniazdo video to HDMI lub ewentualnie analogowe VGA/D-Sub; upewnij się, że masz właściwy i działający konwerter – szczególnie, jeśli chcesz podłączyć Macbooka (organizatorzy zrobią co w ich mocy, ale nie ponoszą odpowiedzialności za prawidłowość współdziałania sprzętu Apple z systemem wizualnym hotelu),
- w każdej sali wykładowej (ale nie warsztatowej) jest nagłośnienie; będziemy również gotowi na dystrybucję dźwięku z wyjścia liniowego mini jack (3.5mm) line-out, o ile zajdzie taka potrzeba,
- w każdej sali wykładowej zapewniamy jeden mikrofon do ręki i jeden nagłowny; zanim zaczniesz, daj nam znać, który bardziej Ci odpowiada,
- daj nam znać wcześniej, jeśli będziesz potrzebować pilota do slajdów i/lub wskaźnika laserowego (dysponujemy takim sprzętem, ale trzeba go skonfigurować z Twoim laptopem),
- nie zapewniamy żadnych monitorów suflerskich, więc zapoznaj się ze swoimi slajdami,
- na miejscu, nasza ekipa będzie dbać o czas twojego wystąpienia; jeśli polegasz na swoim zegarku i nie lubisz, gdy ktoś Ci wciąż przeszkadza, powiadom nas o tym, zanim rozpoczniesz wystąpienie,
- sala wykładowa będzie oświetlona z tyłu, dlatego nie włączaj samodzielnie oświetlenia z przodu sali, tak by uczestnicy wyraźnie widzieli twoją prezentację,
- scena będzie doświetlona dedykowanym reflektorem typu spot-light – staraj się nie wychodzić poza obręb światła, tak, aby pozostawać dobrze widocznym dla słuchaczy na sali oraz na zarejestrowanym materiale video,
- zgłaszając prelekcję (ale nie warsztat) zgadzasz się na jego nagrywanie, włączając w to twoją osobę na scenie, twój głos i slajdy; standardowo udostępniamy te nagrania po konferencji na naszym kanale Youtube, więc jeśli nie wyrażasz na to zgody, daj nam znać przed lub tuż po konferencji – uszanujemy twoją decyzję i powstrzymamy się od publikacji nagrania.
Jeśli potrzebujesz do prezentacji jakiegokolwiek dodatkowego wyposażenia niewymienionego powyżej, skontaktuj się z nami – sprawdzimy, czy będziemy w stanie na czas je zorganizować.
Wybór wystąpień do agendy
Z chwilą zamknięcia Call for Papers do pracy przystąpi nasz Komitet Programowy. Tak szybko, jak to
możliwe powiadomimy Cię o kwalifikacji,
odrzuceniu albo przeznaczeniu
rezerwowym nadesłanych propozycji.
Komitet Programowy zachowuje prawo do wcześniejszego wyboru i ogłoszenia propozycji, jeszcze przed
zakończeniem głosowania, a także (w niektórych przypadkach) prawo do odmowy podania przyczyn nieprzyjęcia
propozycji do agendy.
Decyzja Komitetu Programowego jest wiążąca i nie podlega zaskarżeniu.
Prelegentom zapewniamy
- pełną wejściówkę na konferencję (obejmującą wykłady, posiłki i przerwy kawowe),
- 2 noclegi: z piątku na sobotę oraz z soboty na niedzielę (25-27 października),
- dodatkowy nocleg z czwartku na piątek (24-25 października) dla prowadzących warsztaty,
- honorarium dla prowadzącego warsztat w wysokości 500 zł za każdy 2-godzinny slot (1000 zł/pół dnia, 2000 zł/cały dzień) w modelu B2B, tzn. pod warunkiem wystawienia faktury za usługę, płatną po konferencji,
- udział w after-party w sobotni wieczór (26 października).
Nasz pakiet prelegencki w roku 2024 nie obejmuje:
- krajowych kosztów dojazdu (w uzasadnionych przypadkach możemy to uczynić do kwoty 300 PLN, o ile otrzymamy fakturę, w której Conferia Events będzie stroną kupującą),
- zakwaterowania i wyżywienia innego niż wyszczególnione powyżej.
Z uwagi na specyfikę prawa podatkowego, refundujemy wyłącznie koszty udokumentowane fakturami i/lub rachunkami wystawionymi bezpośrednio na organizatora (Conferia Events), z prawidłowym numerem NIP.
Sugestie dotyczące zgłoszeń
Zdecydowanie zachęcamy Cię do zgłaszania większej liczby tematów. Im więcej propozycji
złożysz, tym większa szansa, że co najmniej jedna z nich pojawi się w naszej agendzie.
Skup się nad tytułem i abstraktem
– to one decydują, czy słuchacz przyjdzie na Twój wykład, czy wybierze inny, w
równoległych ścieżkach. To najskuteczniejsze narzędzie do promocji Twojego
wystąpienia, lepszego już nie będzie!
Upewnij się, że dotyczą dokładnie tematu, który będziesz referować i wystarczająco precyzyjnie go
opisują. W poprzednich latach niektóre zgłoszenia mogły być interesujące, ale ich pomysłodawcy nie
przedstawili na tyle dobrych abstraktów, by można było dokonać wyboru tych propozycji i ostatecznie
przepadły w głosowaniu.
Promocja i social media
Jesteśmy towarzyscy i chcemy umożliwić Ci kontakt z uczestnikami konferencji przed, w trakcie i po niej. Dlatego publikuj posty i tweety zachęcające do wystąpień i do przyjazdu na PHPCon. My przekażemy je chętnie dalej i pomożemy Ci zostać zauważonym. Oczywiście ty także pomóż nam, ponownie publikując lub retweetując nasze treści. To działa w obie strony!